Jag har fått ett inkassokrav

Vad skall jag göra?

Om du har fått ett inkassokrav och inte kan betala är det viktigt att du hör av dig till oss. Kan du inte betala hela beloppet, är det inte ovanligt att vi i samråd med vår klient gör upp en amorteringsplan.

Vid passivitet ökar räntan och risken finns att ditt ärende går vidare till kronofogden med betalningsanmärkning som följd.

Vi finns till för att hjälpa våra kunder men gör vad vi kan för att hjälpa dig om du inte kan betala allt på en gång.

Lämna dina uppgifter så återkommer vi så fort vi kan!


Kommer din faktura från Billmate så kan du enkelt logga in på: my.billmate.se för att ladda ner din faktura. Från övriga utställare får vi be dig att ta kontakt med bolaget du handlat hos.

På den första sidan hittar du informationen om vart det är du handlat och vem du ingått avtal med. På den andra sidan så finner du en specifikation där produkt eller tjänst framgår och även fakturanummer.

Om ärendet precis överlämnats till Kronofogden kan du betala in hela skulden till oss så återkallar vi det. Kan du inte betala hela skulden så behöver du signera de delgivningshandlingar Kronofogden skickar till dig. 

I många fall kan man göra det, dock inte när det gäller elräkningar. Mejla in till vår kundtjänst på info@invoiceinkasso.se så kommer dem att göra en bedömning på just ditt ärende. Du skriver ärendenumret i raden för ämne och sedan i mejlet hur mycket du önskar att betala per månad så kommer vi att kolla på det och återkomma till dig. 

Nej det får man inte, det är först efter att ärendet gått vidare till kronofogden det kan bli aktuellt. 

Om du betalat ursprunglig faktura behöver du betala ränta och avgifter som finns på inkassokravet. 

Om du fått din el avstängd så behöver alla obetalda räkningar betalas innan elen kan sättas igång igen. Ring in till vår kundtjänst för inbetalningsuppgifter. 

Vi ber dig ta kontakt med föreningen det gäller för att få hjälp i ärendet.

Om du inte känns vid köpet och tror att någon annan handlat i ditt namn, är det viktigt att du omgående gör en polisanmälan och skickar den till oss så fort du fått en kopia från polisen. Det är också viktigt att du tar kontakt med oss via mejl och förklarar din situation. 

Stäng meny